Warning: preg_match(): Compilation failed: invalid range in character class at offset 4 in /home/customer/www/alternativa.rs/public_html/wp-content/plugins/lightbox-plus/classes/shd.class.php on line 1384

Warning: preg_match_all(): Compilation failed: invalid range in character class at offset 4 in /home/customer/www/alternativa.rs/public_html/wp-content/plugins/lightbox-plus/classes/shd.class.php on line 700

Warning: Invalid argument supplied for foreach() in /home/customer/www/alternativa.rs/public_html/wp-content/plugins/lightbox-plus/classes/shd.class.php on line 707

Warning: preg_match_all(): Compilation failed: invalid range in character class at offset 4 in /home/customer/www/alternativa.rs/public_html/wp-content/plugins/lightbox-plus/classes/shd.class.php on line 700

Warning: Invalid argument supplied for foreach() in /home/customer/www/alternativa.rs/public_html/wp-content/plugins/lightbox-plus/classes/shd.class.php on line 707

Kupus je jedna od najčešće korišćenih i najrasprostranjenijih vrsta povrća na svetu. Može se naći u različitim nijansama zelene, crvene i purpurne boje. Oblik glavice takođe varira od zaobljene, preko ravne, do duguljaste. Najveći broj vrsta ima glatke listove, ali postoje i one čiji listovi imaju karakterističnu talasastu teksturu. Kupus je vrlo popularna i pristupačna namirnica, kako po ceni, tako i po zastupljenosti na prodajnim mestima.

Riznica zdravlja

Kupus je bogat vitaminima, mineralima i vlaknima, zahvaljujući čemu predstavlja riznicu blagotvornih sastojaka koji na čudesan način utiču na zdravlje. Upravo zbog svog povoljnog efekta na zdravlje, kupus se koristi kao dopunski element u prevenciji mnogih bolesti.
Redovnim konzumiranjem kupusa se jača imuni sistem, a opšte su poznata i njegova snažna antivirusna i antikancerogena svojstva. Kupus ima nisku kaloričnu vrednost i visok procenat vode, tako da je prisutan u mnogim dijetama kao osnovni sastojak. Može se jesti u velikim količinama, bez straha od gojenja.

Kupus je, zbog obilja celuloze, jedna od najboljih namirnica za ubrzano čišćenje ogrganizma i regulisanje probave. Zbog hranljivih vrednosti lekari i nutricionisti preporučuju da bude zastupljen u jelovniku bar jednom do dva puta nedeljno. Kupus se može konzumirati u sirovom stanju, kuvan ili ukiseljen. Postoji mnoštvo različitih načina na koje se može pripremiti, što ga čini sastojkom prisutnim na jelovnicima svih svetskih kuhinja. Najjednostavnije ga je jesti kao salatu, koja se pravi od seckanog kupusa, pomešanog sa sirćetom, začinima, i dodatkom svežeg celera. Ako se kuva, preporuka je da se to čini kratko, u maloj količini vode.

Dugotrajnim kuvanjem se značajno smanjuje nutritivna vrednost ove, za zdravlje dragocene, namirnice. Pod istu botaničku porodicu, zajedno sa kupusom, spadaju prokelj, karfiol, brokoli i kelj, svi podjednako korisni za zdravlje i ukusni za nepca.