Warning: preg_match(): Compilation failed: invalid range in character class at offset 4 in /home/customer/www/alternativa.rs/public_html/wp-content/plugins/lightbox-plus/classes/shd.class.php on line 1384

Warning: preg_match_all(): Compilation failed: invalid range in character class at offset 4 in /home/customer/www/alternativa.rs/public_html/wp-content/plugins/lightbox-plus/classes/shd.class.php on line 700

Warning: Invalid argument supplied for foreach() in /home/customer/www/alternativa.rs/public_html/wp-content/plugins/lightbox-plus/classes/shd.class.php on line 707

Warning: preg_match_all(): Compilation failed: invalid range in character class at offset 4 in /home/customer/www/alternativa.rs/public_html/wp-content/plugins/lightbox-plus/classes/shd.class.php on line 700

Warning: Invalid argument supplied for foreach() in /home/customer/www/alternativa.rs/public_html/wp-content/plugins/lightbox-plus/classes/shd.class.php on line 707

Ako ste odlučili da preskočite banane zato što vam je neko rekao da goje ili da su pune šećera, verovatno je vreme da ponovo porazmislite. Banane, kao i mnoge druge prirodne namirnice, imaju toliko toga da ponude za vaše zdravlje. Predstavljamo vam značajna svojstva banane za koje bi svi trebalo da znaju.

1. Banane poboljšavaju funkcionisanje kardiovaskularnog sistema

Banane, spadaju u namirnice bogatih kalijumom — mineralom neophodnim za normalan krvni pritisak i srčani ritam. Jedna srednja banana sadrži 400 mg kalijuma, što može da pomogne u sprečavanju visokog krvnog pritiska i ateroskleroze.

Istraživači su pratili 43,738 Amerikanaca za četiri godine kako bi istražili uticaj ishrane na krvni pritisak. Oni koji su konzumirali veće količine hrane sa kalijumom, kao i hrane bogate magnezijumom u velikoj meri su smanjujili rizik od infarkta.

Drugi istraživači su vršili ispitivanja koja je optimalna ishrana za smanjivanje rizika od srčanog udara. Ustanovili su da ishrana bogata kalijumom iz voća, povrća, kao i žitarica i masne ribe smanjuje rizik od srčanog udara.

Banane su bogate vlaknima, sa oko 3 grama po banani. Oko jedne trećine ovih vlakana, rastvorljivo je u vodi. U pitanju je vrsta vlakana koja se pokazala da smanjuje rizik od srčanih oboljenja.
Iznenađujuće, masti u bananama takođe doprinose poboljšanju funkcionisanja kardiovaskularnog sistema. Iako banane imaju izuzetno malo masti (manje od 4%), masti koje one sadrže potiču iz sterola. Budući da su steroli u stanju da se ponašaju kao LDL holesterol u telu, oni su u stanju da blokiraju apsorpciju LDL holesterola iz hrane, time potencijalno smanjujući rizik od kardiovaskularnih bolesti.

2. Banane pomažu pravilno funkcionisanje digestivnog trakta

Kao dodatak brojnim zdravstvenim koristima, banane imaju i zadovoljavajuće sladak ukus, ali se rangiraju nisko na lestvici glikemijskog indeksa, što znači da njihovo konzumiranje ne proizvodi skok šećera u krvi. Postoji nekoliko namirnica koje pružaju instant energiju kao banane bez izazivanja brzog porasta nivoa šećera u krvi. Moguće je da sadržaj vlakana banane usporava konverziju ugljenih hidrata u proste šećere.

U okviru vlakana, banane sadrže pektine — posebnu vrstu vlakana koja mogu da spreče rak debelog creva. Istraživači su testirali efekte pektina na ćelije raka debelog creva kod čoveka i utvrđeno je da suzbija rast tumora.

Tokom procesa sazrevanja, pektini rastvorljivi u vodi pomažu bananama da omekšaju, što dovodi do porasta fruktoze u odnosu na sadržaj saharoze. Ovo je još jedan faktor zbog kojeg su banane slatke a ne uzrokoju povećanje nivoa šećera u krvi.

Banane imaju fruktooligosaharide, probiotik koji održava korisne bakterije u probavnom traktu. U pitanju su ugljeni hidrati koji se ne razlažu enzimima u digestivnom traktu. Umesto toga, dolaze do creva u kojima postaju hrana za bakterijsku floru. Ovi mikrobi imaju veoma značajnu ulogu u digestivnom i imunom procesu.

U istraživanju koje je uključivalo dve grupe žena, jedna grupa njih je jela dve banane dnevno u periodu od dva meseca. Druga grupa je pila piće sa ukusom banane, u kom uopšte nije bilo banana.
Po završetku studije, grupa koja je jela bananu imala je značajno povećanje bifidobakterija, dobrih bakterija u crevima, dok druga grupa nije.

3. Banane su hrana za pobednike

Jedna studija je pokazala da biciklisti koji pojedu pola banane na svakih 15 minuta tokom trke od tri sata održavaju nivo energije, jednako kao oni koji konzumiraju energetske napitke specijalno namenjenim za upotrebu u sportu.

Parametri su uključivali nivo glukoze u krvi, zapaljenje, oksidativni stres i prirodni imuni sistem. Povećana proizvodnja glutationa je primećena u obe grupe, dok je porast dopamina uočen samo u grupi koja je jela banane.

4. Pojedite bananu uveče za dobar san

Banane su dobri izvori triptofana, esencijalne aminokiseline koja je posebno važna za stvaranje serotonina u mozgu. Serotonin reguliše raspoloženje i može da deluje kao prirodni sedativ.
Ako pojedete bananu sat vremena pre spavanja, biće dovoljno vremena da se svari pre nego što legnete a triptofan će i dalje biti aktivan kako bi vam pomogao da zaspite. Banane takođe prirodno povećavaju nivo melatonina što doprinosi boljem snu.

Nemojte čekati! Uvrstite u vašu svakodnevnu ishranu ovo ukusno voće još danas, kako biste iskusili sva njihova korisna dejstva za zdravlje.