Warning: preg_match(): Compilation failed: invalid range in character class at offset 4 in /home/customer/www/alternativa.rs/public_html/wp-content/plugins/lightbox-plus/classes/shd.class.php on line 1384

Warning: preg_match_all(): Compilation failed: invalid range in character class at offset 4 in /home/customer/www/alternativa.rs/public_html/wp-content/plugins/lightbox-plus/classes/shd.class.php on line 700

Warning: Invalid argument supplied for foreach() in /home/customer/www/alternativa.rs/public_html/wp-content/plugins/lightbox-plus/classes/shd.class.php on line 707

Warning: preg_match_all(): Compilation failed: invalid range in character class at offset 4 in /home/customer/www/alternativa.rs/public_html/wp-content/plugins/lightbox-plus/classes/shd.class.php on line 700

Warning: Invalid argument supplied for foreach() in /home/customer/www/alternativa.rs/public_html/wp-content/plugins/lightbox-plus/classes/shd.class.php on line 707

Najvažnija veština koju možemo razviti je sposobnost da identifikujemo i oslobodimo neželjene misli i emocije iz našeg uma i tela. Jednom kada razumemo da misli i uverenja stvaraju realnost, uobičajeno je da se plašimo naših negativnih misli. EFT – tehnika emocionalne slobode, poznata kao tapkanje, savršeno je unapređenje bilo kog programa koji ohrabruje i učvršćuje pozitivnu misao, jer to stvara u umu više prostora, za nove poboljšane misli. EFT je jednostavna i efikasna tehnika, koju je otkrio Gary Craig, za oslobađenje od neželjenih misli i emocija kako bi se povratio mir. Neprocenjive informacije su takođe rezultat inspiracije Natalie Hill, iskusnog EFT praktičara.

EFT deluje stimulisanjem pojedinih energetskih meridijana koji se protežu kroz naše telo. Energetske akupunkturne tačke možemo tapkati držeći neprijatnu misao sa namerom otpuštanja te negativne misli. Dr Bredli Nelson, autor knjige „Emocionalni kod“, navodi, „namera je moćan oblik misli — energije. Moguće je osloboditi zarobljene emocije koristeći snagu svoje namere. Namera da se oslobodi zarobljena emocija je zaista najvažniji deo jednačine.”

Negativni programi, misli i uverenja koja nas prate zapravo počinju da crpe našu energiju i time mogu stvoriti fizičke probleme. Većina ljudi nosi u sebi te negativne emocije godinama, a da nisu ni svesni da oni sami doprinose nastanku mnogih problema i bolesti s kojima se danas suočavaju. Zapravo, u našoj je koristi da raščistimo sve ove samoporažavajuće misli, baš kao što bi očistili i nered iz naše kuće. Jednom kada počnemo da vežbamo tapkanje, počećemo lakše da se osećamo i bićemo srećniji. Kao rezultat toga, divne ideje će početi da nam dolaze i oduševljavaće nas.

Inteligentna praksa tapkanja vezana je za nauku akupunkture koja datira 2500 godina unazad. Kada postanemo svesni da držimo neprijatnu misao, možemo početi sa tapkanjem energetskih tačaka i osetiti olakšanje. Oslobodićemo se napetosti i možemo ponovo imati čiste misli. Bes, depresija, strah i neželjeni fizički simptomi će jednostavno postati manje rasprostranjeni. Budite strpljivi i držite se toga. Možemo čak naći sebe kako se smejemo dok ove misli odmiču i počinjemo da osećamo olakšanje.

Saveti kako da primenite tehniku tapkanja za oslobađanje negativnih emocija i misli:
Uvek koristite vrhove vaših prstiju s obzirom da i oni imaju svoje energetske meridijane. Ovo nam daje dvostruku korist. Možemo tapkati levom ili desnom rukom. Izaberite kako vam je najpogodnije, možete ih i promeniti, ukoliko to bude potrebno.

Želimo da otklonimo negativna uverenja kao što su: „Nikada neću imati dovoljno novca,” „nisam dovoljno dobar,” ili „moram da smršam.” Sigurno da imate neka svoja lična negativna uverenja koja želite da očistite. Probajte da razumete da je postupak otklanjanja ovih samoporažavajućih verovanja jedna od najboljih praksi koju možemo da primenimo. Oslobođeni negativnih misli, koje napadaju naš um, počećemo da privlačimo situacije i događaje u naš život kakve zaista želimo.

Takođe, možemo primeniti tapkanje ukoliko osetimo fizički bol, npr. bol u stomaku, ili glavobolju. Postoji veza između bola u stomaku (kao i bilo kog drugog neželjenog stanja) i zabrinutosti. Počinjemo tapkanjem karate tačke, govoreći: „Iako imam ovu glavobolju, ja i dalje volim i prihvatam sebe.” Sada, oslušnite misli koje vam nadolaze, npr. „Ovaj posao je previše za jednu osobu da izdrži,” i tapkajte na to. Mi jednostavno osluškujemo ono što nadolazi, stoga tapkajte.

Odlična stvar kod tapkanja je, da nam je dozvoljeno da se žalimo i da ispoljavamo sve negativne emocije sa namerom da ih otklonimo zauvek i da se bolje osećamo. Naše ispoljavanje negativnih emocija zapravo služi svrsi u kombinaciji sa tapkanjem.

Probajte da uradite jednu seriju tapkanja. Možete tapkati na uobičajeni problem osećaja uznemirenosti. Naravno, ovo možete zameniti bilo kakvim strahom ili negativnom misli sa kojom se suočavate i koju želite da otklonite. Pokušajte ovo:

  1. Počnite sa tapkanjem karate tačke koja se nalazi na spoljnoj ivici šake i izgovorite, „iako osećam uznemirenost, ja i dalje volim i prihvatam sebe.” Ponovite ovu izjavu 3 puta. Nastavite sa tapkanjem karate tačke dok izgovarate ovu izjavu.
  2. Sada, pređite na meridijane vašeg lica. Na preostalim tačakama samo ćemo jednom reći podsetnu frazu i preći na sledeću tačku. Podsetna fraza vas drži fokusiranim na problemu tako da tapkanje ovih tačaka, može dovesti do protoka energije, omogućiti isceljenje i potpunu promenu. Prvi meridian koji tapkamo je tačka početka obrve (kost iznad oka, blizu korena nosa). Tapkajte ovo područje, govoreći, „ovaj osećaj uznemirenosti.” Što jače osetitite negativnu emociju prilikom tapkanja, efikasnije će biti oslobađanje. Ukoliko osetite jaku negativnu emociju i stres dok se tapkate, ovo je zbog toga što se oslobađate i biće dobro po vas.
  3. Sada tapkajte tačku ispod oka (na vrhu jagodične kosti) i recite : „Osećam da ova nervoza nikada neće nestati.”
  4. Pređite na tapkanje tačke ispod nosa i nastavite sa ispoljavanjem emocije, „ova zabrinutost me plaši i čini da se osećam potpuno bespomoćno.”
  5. Tapkajte tačku ispod donje usne (na mestu gde počinje izbočina brade) i recite, „ovo osećanje, kao da nikada neću sve završiti, ova nervoza u mom telu.”
  6. Sada tapkajte tačke na ključnoj kosti dok izgovarate drugu izjavu, „mrzim što se osećam tako uznemireno.”
  7. Na kraju, tapkajte svuda po temenu, sa vrhovima prstiju i izgovorite još jednu izjavu, „umoran sam od ove napetosti u mom telu i izgleda kao da nikada neće nestati.”

Završili ste jednu rundu tapkanja. To bi trebalo da ide relativno brzo. Udahnite duboko i samo sedite i smirite se jedan minut. Sada je vreme za procenu. Kako se osećate? Da li se neželjena emocija smirila? Ako ne, možete uraditi još jednu rundu tapkanja dok ne osetite olakšanje.

Jednom kada osetite olakšanje, vreme je da uradite rundu „Zar ne bi bilo lepo da … ?” Budite sigurni da se osećate spremnim, pre nego što započnete novu. Ako vam tapkanje još uvek nije pomoglo, nastavite sa tapkanjem na problemu ili napravite pauzu.

Ako pređemo na pitanje „zar ne bi bilo lepo da … ? ” pre nego što smo spremni, um će stvoriti argumente. Dok radimo „zar ne bi bilo lepo da … ?” trebalo bi da se osećamo dobro kao kada radimo, „da, sve je sada mnogo bolje.” Samo polako. Tapkanje vam se može učiniti stranim u početku.

U ovoj rundi postavljamo pitanje, „zar ne bi bilo lepo da … ?” ispred željene izjave. Ovo omogućava našem umu da lakše prihvati naše izjave. Počnite sa tapkanjem vaših energetskih tačaka i sačinite izjave poput: „zar ne bi bilo lepo, kada bih se mogao češće opustiti?” ili „zar ne bi bilo lepo kada bih mogao da idem svojim tokom i da uživam više u svojim danima?” ili „zar ne bi bilo lepo da se prisetim svoje sposobnosti kako privlačim savršene ljude da mi pomognu?” Nastavite sa tapkanjem vaših energetskih meridijana dok izgovarate ove izjave.


„Većina naših emocionalnih i fizičkih problema su posledica naših nerešenih, specifičnih događaja, od kojih većina može biti rešena primenom tehnike emocionalne slobode (EFT). ” — Gary Craig

Jednom kada počnete da se osećate dobro govoreći vaše „zar ne bi bilo lepo da … ?” vreme je da pređete pravo na vaše lične izjave o tome šta želite da ostvarite putem pozitivnih afirmacija. Evo nekoliko primera: „Sve će biti u redu,” „upravljam bolje svojim vremenom svakim danom,” i „dobiću svu pomoć koja mi je potrebna.” Sada mi komandujemo i vraćamo se našoj moći.

Tapkanje je kao i sve ostalo — što ga više primenjujemo, bolje ćemo razumeti kako reagujemo i koliko treba da vežbamo. Napredujemo, što duže vežbamo. Ako ne verujete da nešto tako jednostavno može da vam pomogne, imaćete potrebu da tapkate na tome. Na primer, dok tapkate, recite, „iako je ovo glupo i nikada neće imati nekog efekta, ja i dalje volim i prihvatam sebe.”

Ukoliko se nađete u javnosti dok doživljavate negativnu emociju, postoji i diskretan način tapkanja. Natalie Hill objašnjava da je pravo vreme za tapkanje upravo onda kada osećamo stresnu emociju. Ako se nalazimo negde gde je neprimereno da tapkamo po našem licu, možemo umesto toga koristiti efikasnu tehniku tapkanja prsta. Jednostavno tapkajte desnu stranu nokta kažiprsta, vašim palcem. Tapkajte palac i kažiprst zajedno oko 10 puta govoreći u sebi negativnu misao koja vas muči. Zatim, tapkajte stranu svakog drugog prsta palcem, kao što ste to uradili sa kažiprstom. Na ovaj način možete otkloniti negativne emocije bilo gde i bilo kada.

Natalie Hill predlaže da sačinimo spisak svega onoga što nas je ikada mučilo. Pokušajte da se setite, što je moguće više. Barem 100 za dobar početak. Svakog dana, tapkajte na tri problema. Ovo pruža osećaj mira u našim životima.

Dajte šansu ovoj tehnici i očekujte čuda.