Warning: preg_match(): Compilation failed: invalid range in character class at offset 4 in /home/customer/www/alternativa.rs/public_html/wp-content/plugins/lightbox-plus/classes/shd.class.php on line 1384

Warning: preg_match_all(): Compilation failed: invalid range in character class at offset 4 in /home/customer/www/alternativa.rs/public_html/wp-content/plugins/lightbox-plus/classes/shd.class.php on line 700

Warning: Invalid argument supplied for foreach() in /home/customer/www/alternativa.rs/public_html/wp-content/plugins/lightbox-plus/classes/shd.class.php on line 707

Warning: preg_match_all(): Compilation failed: invalid range in character class at offset 4 in /home/customer/www/alternativa.rs/public_html/wp-content/plugins/lightbox-plus/classes/shd.class.php on line 700

Warning: Invalid argument supplied for foreach() in /home/customer/www/alternativa.rs/public_html/wp-content/plugins/lightbox-plus/classes/shd.class.php on line 707

Mnoge žene pate od ozbiljnih fizičkih problema koji su praćeni promenom raspoloženja pred početak menstruacije. Depresija, napetost, ljutnja, teškoće u koncentraciji, promene u apetitu, letargija i osećaj slomljenosti često prate ovaj period menstrualnog ciklusa.

Simptomi PMS-a mogu da započnu u vreme ovulacije, a da nestanu u toku ili odmah nakon menstruacije. Osim gore navedenih, dodatni problem je ako se javi i osetljivost ili bol u grudima, zadržavanje tečnost u organizmu, glavobolja i bolovi u zglobovima ili mišićima.

Recite „ne“, kofeinu i čokoladi

Svi ovi simptomi mogu se ublažiti ili u potpunosti eliminisati. Prvi korak koji bi trebala da učini svaka žena koja ima problem sa PMS-om jeste da izbaci iz ishrane svaku vrstu kofeina, uključujući i čokoladu. Upravo, žene najviše u tom periodu konzumiraju čokoladu i tvrde da im pomaže protiv depresije, a ne shvataju da im ona stvara zavisnost, utiče na raspoloženje, energetski ciklus i ciklus spavanja. Osim toga, kofein utiče na povećan broj srčanih otkucaja i nervnu tenziju pa treba biti jako, jako obazriv sa njenim konzumiranjem.

Redovne vežbe su nešto o čemu, posle izbacivanja kofeina i čokolade, treba svakako, povesti računa. Bilo bi dobro da to bude vežbanje po trideset minuta, pet puta nedeljno. To je najbolji put za hormonsku ravnotežu i dotok kiseonika u sve organe.

Alternativna sredstva

Kao dopunu ishrani, obavezno, treba uneti ulje od jagorčevine ili crne ribizle, dve kapsule dva ili tri puta dnevno. One sadrže neuobičajenu masnu kiselinu koja se zove gama-linoleinska kiselina (GLA), efikasno antiinflamatorno sredstvo (dobar je i za kožu, kosu i nokte).

Menstrualne grčeve može ublažiti i dopunska količina kalcijuma i magnezijuma, najbolje od 1200 do 1500 miligrama kalcijuma pre spavanja i polovinu te doze magnezijuma.

Naravno, tu su i neizbežne biljke koje možete koristiti, pre svega dong kvai, kineski lek koji se pravi od korena Angelica sinensis, iz porodice šargarepa koji predstavlja opšti tonik za ženski reproduktivni sistem. Kao drugu mogućnost preporučujemo viteks (Vitex agnus-castus), i jednu i drugu biljku uzimajte dve kapsule dnevno, nekoliko meseci, dok ne vidite rezultate.

Tehnika dubokog disanja kao i druge relaksacione metode mogu postati vaš najbolji prijatelji u ovom periodu, samo krenite sa vežbanjem.

Preporučujemo vam i da na jednom parčetu papira napišete sve simptome koji vam smetaju pa ih kasnije analizirajte i eliminišite one koji nemaju veze sa vašim menstrualnim ciklusom.

Srećno vam bilo, i bez nervoze. Vratite sebi osmeh na lice!