„Volim pse, ali ne volim njihove vlasnike“, izjava je koja se često može čuti. Oni, koji su sa istom saglasni, su potpuno u pravu. Vlasnici pasa su odgovorni za ponašanje svojih ljubimaca, za njihove nehotične ispade, baš koliko i za to koliko će biti omiljeni. Dužni su da ih nauče određenim pravilima, kako ne bi ugrožavali ljude, druge pse, tuđe predmete ili javne prostore. Mnogi vlasnici pasa se oglušuju na ta pravila, iako ona nisu preterano zahtevna i stroga.
Osnovna pravila
Na javnim mestima pas uvek mora da se vodi na povocu. Čak i oni najumiljatiji psi mogu, nehotice, nekoga da iznenade i uplaše, iznenadnim lavežom ili skokom. Određeni broj ljudi se plaši pasa, pa njihovi vlasnici uvek moraju da računaju sa tom pretpostavkom.
Po polasku u šetnju, vlasnik je dužan da ponese plastične kese, kako bi kupio izmet svog psa. Na taj način se ulice, parkovi i javna šetališta održavaju čistima, i doprinosi tome da na istima psi uvek budu dobrodošli. Kada je mokrenje u pitanju, vlasnici moraju da vode računa da njihovi psi to ne čine po privatnim travnjacima, baštama ili cveću. Za vlasnike pasa koji bale, podrazumeva se nošenje peškirića i sprečavanje prljanja drugih pasa, ljudi i njihovih predmeta.
Poželjno je i da pas ne prilazi svakom prolazniku da ga onjuši, kako bi se sprečile neželjene reakcije. Ako je ženka u „teranju“, vlasnici ne bi trebalo da je izvode na javna mesta, jer će privući veliki broj drugih pasa i izazvati potencijalno opasne situacije. Veoma je važno i da pas, u slučaju da je primljen u nečiji dom ili javni objekat, ne uništava imovinu i ne ponaša se nekontrolisano. Zbirno, za vlasnika psa je najvažnije da se njegov ljubimac odaziva na komande i na taj način izkazuje poslušnost i lepo ponašanje.
Pet friendly
Psi će se lepo ponašati ako su tako naučeni, jer se radi o vrsti koja voli i ume da odgovara na komande, da udovoljava svojim vlasnicima. Kada se pas lepo ponaša, mnoga vrata će mu biti otvorena, baš kao i njegovom vlasniku.
Odgovorno ponašanje pasa na javnim mestima doprinosi tome da im se poboljšava reputacija, da njihovi vlasnici ne trpe kritike, a da ljudi, sa kojima se susreću, gube predrasude, oslobađaju se strahova i stiču veću naklonost prema „čovekovom najboljem prijatelju.“