Zašto ljudi jednostavno ne vežbaju redovno, kada znaju koliko im trening zapravo može koristiti? Koja psihologija leži iza toga?

Evo nekoliko saveta koji će pomoći da nastavite sa vežbanjem:

Započnite sa kratkim treningom

Mnogi ljudi ili ne treniraju uopšte ili vežbaju nekoliko sati dnevno kako bi nadoknadili izgubljeno. Ako vam se trening učini zastrašujućim, lakše ga je preskočiti, nego učiniti ga izvodljivim. Mnogi će se usuditi da započnu trening samo ukoliko osećaju da će moći da odrade kompletan trening.

Postoje i oni koji neće trenirati osim ukoliko ne treba da se spreme za maraton. Ali čak i 10 minutni trening je bolji nego savršeni trening koji nikada ni ne započinjemo, jer osetimo da ga nećemo moći kompletno odraditi.

Pratite pravilo 10 minuta treninga

Najteži deo je započeti sa treningom. Olakšajte sebi tako što ćete se obavezati na svega 10 min vežbanja. Ovim pristupom čini se taj prvi korak manje zastrašujućim. Nakon 10 minuta možete prestati, ali impuls i dobra osećanja obično će preovladati i produžiti vežbanje.

Iskombinujte vežbe sa još nečim

Ostavite uključenu omiljenu emisiju ili seriju za vreme kada vežbate. Ili dozvolite sebi da ih odgledate samo kada vežbate. Takođe se može kombinovati i sa slušanjem omiljene muzike. Tako ćete sebe naterati da započnete trening samo da biste pogledali ili odslušali ono što želite.

Nikada ne propuštajte tuš

Neka vam tuširanje bude nagrada nakon uspešno odrađenog treninga. S obzirom da se kupate svakog dana, to će uticati na vas da i vežbate svakog dana. Pozitivno dejstvo je to što ćete uživati u prijatnom osećaju nakon vežbanja.

Nemojte dovoditi sebe do faze iscrpljenosti

Preporučujemo da prestanete sa treningom pre nego što se potpuno iscrpite. Čak i ako je to nešto u čemu uživate, zaustavite se dok se još osećate dobro. Tako je verovatnije da ćete trening ponovo uraditi i sutra.

Moć ponedeljka

Trening ponedjeljkom vas može uskladiti s nedeljom koja je pred vama. Ako ponedeljkom preskočite trening, u utorak će biti mnogo lakše takođe ga preskočiti, što može brzo da postane navika.

Zabavite se

Većina pristupa vežbanju kao nekoj vrsti obaveze, umesto da je to nešto što vas ispunjava. Najbolji plan vežbanja (kao i kod ishrane) je onaj koga se možete držati.

Da bi otklonili pritisak, preporučujemo da odaberete neki sport koji vam se stvarno dopada. Istražite svoj put kroz šetnju, trčanje, vožnju biciklom, plivanje, jogu, pilates, podizanje tegova, itd. Dozvolite sebi da radite više onoga što vam prija i manje onoga što ne želite da radite. Uskoro ćete se naći u čudesnoj zabavi.

Poštujte svoju posvećenost „vremenu”

Rasporedite svoje treninge na vreme koje vam odgovara i ispoštujte ga. Najbolje vreme za vežbanje zavisi od toga kada ste najefikasniji s obzirom na vaš raspored. Ako niste jutarnja osoba, pokušaj vežbanja ujutru vodiće ka neuspehu. Tada tražite od sebe da uradite dve nove stvari: da se budite rano i da vežbate.

Umesto toga, olakšajte sebi tako što ćete odabrati deo dana koji vam najviše odgovara za trening.

Odlučite se za strategiju sve ili ništa

Ako preskočite trening, umesto da uzmete da listate slike po instagramu, ne činite ništa. Kada je izbor sveden na to da bukvalno ne radite ništa ili da vežbate, vežbanje skoro uvek pobedi.

Identifikujte pravi problem

Sesija ili dve sa ličnim trenerom i njegovim savetima može vam povećati samopouzdanje i motivaciju.

Pratite pravilo „jedan dan”

Možete preskočiti jedan dan vežbanja, ali nikad dva dana za redom. Ako to učinite, postaje mnogo teže vratiti se u kolosek.

Nemojte vežbati da biste izgubili na težini, vežbajte kako biste se rešili stresa

80% gubitka težine je ishrana. Vežbanje je odlično, ali u vezi sa gubitkom kilograma, najvažnije je ono što radite između treninga.

Umesto toga, razmišljajte o vežbanju kao najpouzdanijem načinu da se rešite stresa. Jelo potiskuje stres, vežba ga zapravo smanjuje. Postoji velika razlika. Vežba je ključ za energiju, mobilnost i sreću. To je veoma važno za zdravlje i možete napraviti razliku između dobrog dana i odličnog dana. Možda se nećemo uvek osećati da smo raspoloženi za trening, ali će nam uvek biti drago što smo ga uradili.