Mnogi ljudi zaista mrze ideju sastavljanja i pridržavanja svog rasporeda. Može izgledati pomalo ograničavajuće ili strogo, a neki od nas vole samo da urade stvari površno bez osećaja vezanosti.

Iako je moguće da neki ljudi funkcionišu i bez rasporeda, takav pristup može zapravo ugroziti produktivnost i istovremeno izazvati mnogo stresa. Isto tako, dok striktno praćenje rasporeda izaziva ograničenost, može vam zapravo uštedeti mnogo vremena.

Predstavljamo vam osam razloga zbog kojih sastavljanje i pridržavanje rasporeda može da bude od velike koristi.

Oslobađanje od stresa

Ako stalno pokušavate da se setite šta treba da uradite, ili trčite sa jedne neplanirane aktivnosti na drugu, bez vremena da odahnete, možete sebe izložiti nepotrebnom stresu. Ako zaboravite nešto što niste zapisali, a što vam je bilo na pameti, može doći do još većeg stresa.

Stres, zajedno sa osećajem neprijatnosti, može biti izuzetno štetno po zdravlje, posebno ako traje duži period, što može dovesti do niza bolesti, čak i do gojaznosti.

Ako zapišete šta sve treba da uradite i kada to bude stiglo na red po planu, osećaćete se smirenijim. Nećete biti pod stresom zbog toga što ne možete da se setite šta treba još da uradite, jer će sve biti na papiru.

Uradićete mnogo više

Ako ne isplanirate sve što treba da uradite u jednom danu ili nedelji i koliko vremena je potrebno da se to sve uradi, skoro je neizbežno da nećete moći sve da postignete. Ovo može dovesti do raznih nedovršenih zadataka.

Međutim, ako isplanirate svaki zadatak, procenjujući koliko će biti potrebno vremena i davanje prioriteta važnijim zadacima, vrlo je verovatno da ćete uraditi više. Ovo će obezbediti mogućnost fleksibilnosti tokom obavljanja, uzimajući korisne pauze bez stresa ili zamora.

Bićete efikasniji u onome što radite

Kada obezbedite sebi dovoljno vremena da završite određeni zadatak, kao i za pauze između, možete biti sigurni da ćete puno kvalitetnije raditi.

Nećete morati da žurite sa obrokom

Posao bez rasporeda može uticati na to da budete u velikoj žurbi. Ovo vam može uskratiti vreme za pripremu dobrog obroka, a verovatno nećete ni jesti na miru. Užurban mentalitet je razlog zašto mnogi ljudi jedu brzu hranu, a i brze obroke. Mikrotalasna za brzo pripremanje obroka šteti zdravlju.

Ako rasporedite svoje zadatke i odvojite dovoljno vremena za obrok, znaćete da ćete stići opuštenije da pripremite hranu i da uživate u njoj.

Imaćete dovoljno vremena za vežbanje i adekvatan san

Isto kao i kod obroka, ako ne uvrstite i vreme za vežbanje u svoj raspored, možete biti prinuđeni da preskočite trening.
Ako sebi postavite unapred raspored, znaćete da imate dovoljno vremena za pristojan san. Takođe ćete znati tačno šta treba da uradite sutradan, što bi moglo da vas oslobodi mnogo anksioznosti. I vežbe i san su od ključnog značaja za vaše fizičko i mentalno zdravlje.

Nećete gubiti vreme na nepotrebne stvari

Ako znate tačno šta treba i za kada to treba da uradite, znaćete za koje stvari ćete imati još vremena, a za koje ne. Možete da dodate u svoj raspored nešto što vam je potrebno ili želite da uradite, a ako neko od vas traži da uradite nešto manje bitno, znaćete da li to možete da uklopite ili ne.

Imaćete više vremena za stvari koje volite

Kada pravite svoj raspored, uverite se da ste odvojili dovoljno slobodnog vremena da radite stvari koje volite. Ako nemate raspored, možda će biti teško da nađete vremena za opuštanje i da radite stvari u kojima uživate, jer ste stalno u trci da uhvatite korak. Planiranje slobodnog vremena je veoma bitno za vaše zdravlje.

Osetićete se ostvarenim

Vođenje rasporeda omogućava vam da proverite stvari nakon što ste ih uradili. Zatim, imate čvrste dokaze o tome šta ste postigli. Time ćete ostvariti i veliki osećaj zadovoljstva znajući da ste jedan korak bliže ka svojim ciljevima – čak u svim aspektima života.

Spontanost je nekad divna, ali planiranje obaveza iz dana u dan vam može pomoći da imate vremena i za nju, dok ujedno postižete i sve ono što treba da uradite. To je zapravo dobitna kombinacija za zdravlje i uživanje u životu.