Preklopite oči dlanovima na nekoliko trenutaka

Od trenutka kada se probudimo, naše oči su konstantno izložene nekom svetlu. Plavo svetlo telefona, ekrana, tableta, veštačke svetlosti u našoj kancelariji i treperava svetla u saobraćaju su naporna za oči! Ova jednostavna vežba može vam pružiti odmor u bilo koje doba dana.

Protrljajte dlanove kako biste stvorili toplinu u rukama, a zatim ih lagano postavite preko očiju. Dozvolite očima da se odmore u tami. Opustite se na nekoliko minuta, uz duboko disanje, uživajući u miru.

Trepćite

Treptanje pomaže očima da se revitalizuju opuštanjem mišića i sprečavanjem isušivanja. U idealnim uslovima, svi bismo treptali 25 puta u minuti. Međutim, kada smo intenzivno fokusirani na nešto – desiće se da trepćemo manje. Ova vežba će vam pomoći da uravnotežite broj treptaja.

U udobnom sedećem položaju, opustite se i dišete duboko koristeći dijafragmu. Opustite vilicu, oslobađajući bilo kakvu napetost lica ili čela. Pronađite tačku fokusa, i zatim krenite da trepćete 10 puta zaredom. Zatvorite oči na 20 sekundi, a zatim ponovite ovu vežbu još tri puta.

Gledajte polako gore i dole

Jednostavni joga pokreti očiju mogu održati vaš vid oštrim.

Sada kada ste oči malo zagrejali, koristite ovu jednostavnu vežbu gledajući naizmenično gore dole. Budite opušteni. Zamislite sat ispred sebe. Usmerite svoj pogled na gore prema 12h, a potom nadole prema 6h. Pazite da ne pomerite vrat, ova vežba je samo za vaše oči.

Kružite pogledom u oba smera

U pitanju je joga vežba za jačanje fleksibilnosti očiju. Zamislite ogroman sat ispred vas, usmerite pogled na gore i polako kružite očima u smeru kazaljke na satu. Trudite se da ne pomerate vrat i glavu. Kada završite krug odmorite oči tako što ćete ih prekriti dlanovima na par trenutaka, a zatim ponovite vežbu u suprotnom smeru.

Pomeranje fokusa

Ne moramo gledati sve stvari izbliza da bismo videli, a ipak to radimo! Ova jednostavna vežba pomeranja fokusa će vam pomoći da vidite detalje jasnije iz različitih perspektiva.

Prvo, ispružite desnu ruku ispred sebe i podignite palac na gore. Fokusirajte pogled na ispruženi palac i polako ga primičite ka svom nosu. Zastanite na nekoliko trenutaka, a potom polako vratite ruku u početnu poziciju ne pomerajući pogled sa palca. Ponovite vežbu još nekoliko puta i budite svesni svog tempa i disanja.

Fokusirajte se na sveću

Ova meditacija će vam pomoći kako bi izoštrili fokus i poslali energiju u treće oko – tačku između očiju u predelu čela koja upravlja intuicijom.