Bez obzira na kulturu, većina ljudi je probala pirinač. Za razliku od delikatesa kao što su ostrige, pirinač je uobičajen proizvod koji je poznat širom sveta.

Ipak, mnogi konzumiraju previše pirinča. Iako je ukusan, ima puno natrijuma u kombinaciji sa isto tako puno zasićenih masti, te sadrži previše kalorija. Ove navike izazvale su epidemiju gojaznosti u zapadnim zemljama. Jedan razlog za to je što je za većinu domaćinstava veoma ekonomičan. Loša strana je što jedna kesica sadrži 240 kalorija. Kalorije skroba se pretvaraju u šećer, koji se pretvara u masti. Hrana puna skroba poput pirinča takođe može povećati rizik od dijabetesa.

 

Kako skuvati pirinač da bi se smanjila kalorična vrednost?

– Stavite vodu u posudu da provri,
– Dodajte supenu kašiku kokosovog ulja,
– Sipajte pola šoljice pirinča,
– Kuvati pirinač oko 40 minuta,
– Odložite ga u zatvorenu posudu u frižideru 12 sati pre služenja.
Istraživanja su potvrdila da ova tehnika uspešno smanjuje kalorije za 10–12%.
Ovaj proces smanjuje rizik od viška glukoze i poboljšava sagorevanje masti.

 

Šta se tu tačno događa?

U procesu kuvanja, ulje prolazi kroz granule skroba, menjajući strukturu pirinča. Šećer postaje otporan na digestivne enzime i tada se ne može variti.

Tokom 12 sati dok je pirinač u frižideru, proces hlađenja vezuje skrob za molekule koji se nalaze na spoljašnosti pirinča. Kao krajnji rezultat pirinčani šećer se pretvara u otporni skrob.