Uobičajena je zabluda da je meso najbolji izvor proteina koji će vam pomoći izgradnju mišića i sagorevanje masti. Prekomerno konzumiranje mesnih prerađevina može dovesti do oslabljenog imuniteta. Pokušajte da poboljšate izgradnju mišićne mase i eleminišete višak masnoće prirodnim putem, bez mesa i mlečnih proizvoda. Predstavljamo vam neke od ukusnih i hranljivih namirnica koje možete imati u vidu sledeći put kada se nađete u prodavnici.

Brokoli

Vreme je da zavolite povrće iz porodice krstašica. Brokoli, karfiol, kupus i prokelj sadrže jedinjenja i vlakna značajna u borbi protiv raka. Takođe su zadužena za sniženje telesne mase i bolji rad creva. Osim toga, brokoli sadrži vitamin C, vitamin K, gvožđe i kalijum. Ima više proteina od većine drugog povrća. Pomaže u formiranju mišićne mase i sagorevanju masti. Ako trenirate nepce kako bi se navikli na ukus ovog povrća, probajte bareni brokoli sa začinima. Zatim pređite na sirov oblik konzumiranja.

Kinoa

Kinoa se često naziva „super namirnica”, a i nije teško videti zašto. Samo jedna šolja kinoe sadrži 8 grama proteina i 5 grama vlakana, zajedno sa vitaminom A, kalcijumom i nizom drugih vitamina i minerala. Ako imate za cilj ishranu bez glutena, kinoa svakako treba da bude na vašoj listi. Kinoa se najčešće koristi kao zamena za pirinač ili testeninu. Dodajte kinou punjenim paprikama ili dodati u salatu. Opcije su beskrajne!

Jaja

Ako pokušavate da izgradite mišićnu masu bez mesa ili mlečnih proizvoda, probajte omlet sa povrćem, čime ćete unositi proteine svakog dana. Zabrinuti ste zbog holesterola? Možda ne bi trebalo da budete. Istraživanja pokazuju da konzumiranje jednog jajeta dnevno ne povećava rizik od srčanih bolesti ili srčanog udara. U stvari, celo jaje (uključujući i žumance) sadrži hranljive materije koje mogu pomoći smanjenju rizika od srčanih oboljenja, uključujući vitamin B12, vitamin D, riboflavin, folat i još mnogo toga.

Pasulj

Verovali ili ne, jedna šolja pasulja sadrži najmanje 15 grama proteina. Pored toga, visok sadržaj vlakana će vas duže držati sitim. Prikupite savete od vegana i napravite kombinaciju pasulja i integralnog pirinča za kompletnu dozu proteina. To znači da ove dve namirnice zajedno sadrže približno jednake količine esencijalnih amino–kiselina koje naše telo ne može da proizvede samo.

Bademi

Istraživanja su pokazala da konzumiranje oraha može izazvati gubitak težine, zahvaljujući sadržaju proteina i zdravih masti. Naučnici su čak ukazali na smanjenje rizika od kardiovaskularnih bolesti .

Pola šolje badema sadrži 10 grama proteina i 5 grama vlakana. Ako ste negde između obroka, kao užinu uzmite šačicu badema za brzu dozu kalcijuma, magnezijuma, gvožđa i vitamina E.