Da li iznenada osećate da vam pantalone postaju sve tesnije ili kao da će vaš stomak eksplodirati?

Ako niste tip osobe koja jede mnogo ili ako se možete zasititi malim porcijama, osećanje nadutosti nije normalno za vas. Nadraživanje može imati mnogo uzroka: netolerantnost na određenu hranu, alergije koje nadražuju mukozne membrane u želucu , ili čak problemi sa probavom. Tako da je logično da su mnogi ljudi koji pate od nadutosti netolerantni na laktozu.

Pored obraćanja pažnje na ono što jedete i kako vaša ishrana utiče na vaš stomak, postoje i druge stvari koje možete učiniti kako biste se oslobodili nadimanja. Pratite naredne savete kako biste umanjili ovaj neugodan osećaj.

Jedite manje vlakana

Ako nemate zatvor stolice, konzumiranje previše vlakana može pogoršati situaciju. Ljudi sa normalnim radom creva treba privremeno izbegavati hranu bogatu vlaknima, naročito ako je nadutost praćena sa puno gasova.

Žvaćite polako

Kada jedete veoma brzo, gutate previše vazduha svaki put kada uzmete zalogaj. To može izazvati da se vazduh zaglavi u stomaku i oteža njegov izlazak. Isto se dešava kada pijete putem slamčice.

Kuvajte povrće

Uzimanje sirovog povrća je bolje za naš organizam u odnosu na kuvano, ali ako osećate nadutost, kuvano povrće je najbolja alternativa. Sirova hrana može izazvati nadimanje, jer treba duže da se vari.

Izbegavajte piće koje može izazvati gasove

Gazirana pića mogu štetno uticati na vaše zdravlje, naročito ako se borite sa nadutošću. Kafa, čaj, gazirani sokovi i alkoholna pića su svi primeri pića koji vam mogu izazvati gasove.

Izbegavajte masnu hranu

Pržena i masna jela se najteže vare, a zbog toga iritiraju stomak i stvaraju osećaj težine. Postoji hrana koja sadrži masti koje su korisne za naš organizam i ne izazivaju nadutost, kao što je avokado. Preporučujemo vam da smanjite količinu unosa masnih namirnica i da jedete što više voća i povrća.

Alergija na određenu vrstu hrane

Takođe treba osigurati da vaše nadimanje ne uzrokuje bilo kakva netolerancija na određenu vrstu hrane. Netolerantnost na laktozu često uzrokuje ovaj problem. U takvom slučaju ne postoji potreban enzim koji može razbiti šećer prisutan u laktozi. Stoga se oseća neprijatnost i oticanje. Tada je najbolje izbeći mleko i njegove derivate.

 

Da biste smanjili neugodnost izazvanu dosadašnjom ishranom, pokušajte sa narednim receptom

Sastojci:

140 grama papaje
1 kašika jestivog gela aloja vere
1 kašika sušenog semena komorača
1 šolja vode

Uputstvo:

Ostavite da seme komorača ključa nekih 20–tak minuta. Nakon toga ga pomešajte sa papajom i aloja vera gelom, a zatim popite smešu.