Prednosti svakodnevne šetnje

Uspešna borba protiv depresije
Fizička aktivnost oslobađa hormone, endorfin koji je odgovoran za osećaj zadovoljstva i relaksacije.

Poboljšava mentalno zdravlje
Šetnja poboljšava koncentraciju. Usporava proces starenja i održava telo u dobroj formi.

Efikasna borba protiv dijabetesa
Šetnjom stmulišete proizvodnju insulina. Insulin je veoma važna supstanca koja omogućava ćelijama u telu da apsorbuju glukozu. Šetnja stimuliše njegovu proizvodnju s obzirom da jetra i pankreas rade tokom šetnje, poboljšavajući cirkulaciju krvi kroz organe.

Zdravije srce
Duža šetnja smanjuje rizik od srčanog udara i drugih kardiovaskularnih poremećaja. Poboljšava cirkulaciju i smanjuje krvni pritisak u narednih 24 sata.

Omogućava gubitak težine
Kada ubrzamo metabolizam, sagorevamo masti. Stoga što brže šetamo, brže ćemo sagoreti masti.

Pomaže u prevenciji osteoporoze
Šetnja stimuliše i jača naše kosti, povećavajući njihovu gustinu. Služi kao prevencija osteoporoze i artritisa, usled poboljšanja cirkulacije.

Smanjuje stres
Naše telo i um postaju opušteniji kada šetamo. Šetnja smanjuje mogućnost nastanka depresije i drugih bolesti.

Poboljšava seksualnu aktivnost
Dobra cirkulacija i oksigenacija ćelija predstavlja dobrobit za naše telo. Poboljšava seksualnu želju i energiju.

Koliko dugo i kojim instenzitetom?

Ako niste navikli na duge i brze šetnje, počnite polako. 5 minuta hoda je dobar početak. Zatim postepeno povećavajte dužinu šetnje do 30 minuta. Šetnjom od pola sata na dan učinićete mnogo svom telu.

Kako bi sagoreli kalorije, potrebno je da imate konstantne termine za šetnju. To je nešto na šta mnogi od nas ne obraćaju pažnju. Takođe, veoma je važno postati svestan broja koraka. Hod od oko hiljadu koraka za sat vremena je obično pogodan za one koji žele brzo da smršaju. Ukoliko primenjujete takve šetnje, vaše telo će biti u mogućnosti da brže sagoreva masti.

Kako bi izgubili na težini trebali bi šetati najmanje tri puta nedoljno ovim intezitetom. Ne brinite. Ne morate brojati svoje korake. Pedometar je veoma dobra sprava koja vam može u tome pomoći. U pitanju je prenosivi uređaj koji broji korake, detektovanjem pomeranja korisnikovih kukova. Takođe ukazuje na prosečnu brzinu i koliko ste kalorija sagoreli. Prodaje se u sportskim prodavnicama i na internetu, a može se instalirati na većini pametnih telefona.