Mnogi lekari su sugerisali da je konzumiranje jaja loše zbog holesterola i da je štetno po zdravlje, ali to je bila pogrešna pretpostavka. Ova namirnica je jedna od retkih idealnih izvora hranljivih vrednosti za naše zdravlje, jer sadrži proteine, vitamine, minerale i antioksidante i može se koristiti na različite načine.

Danas, doktori predlažu 2–3 jajeta svakog dana kako bi se poboljšalo celokupno zdravlje. Međutim, za ljude koji imaju srčane probleme ili dijabetes, preporučuje se da jedu oko 3 jajeta nedeljno.

Smanjen rizik od raka

Prema jednom istraživanju karcinoma dojke, konzumiranje jaja svakog dana može smanjiti rizik od raka dojke za 18%. Sadrže mnogo amino–kiselina, vitamina i minerala koji će stabilizovati nivoe estrogena koji mogu ponekad biti glavni uzrok raka dojke.

Smanjen rizik od kardiovaskularnih oboljenja

Sadrže do 40 grama HDL (dobrog holesterola) koji može sprečiti brojne kardiovaskularne bolesti. Eksperti su u prošlosti ukazivali da jaja podižu nivo holesterola u krvi, ali to nije tačno. Naše telo reguliše nivo sopstvenog holesterola, a većina holesterola proizvodi samo telo.

Ovo je dokazano istraživanjem u Centru za biomedicinsko istraživanje u Luizijani. Eksperiment je obuhvatio 152 osobe sa prekomernom težinom koje su bile podeljene u tri grupe. Prva grupa nije imala ništa za doručak, druga je imala 2 jajeta, dok je treća imala po komad hleba. Rezultati su bili šokantni. Grupa koja je jela jaja izgubila je 75% na težini, 35% masti i nije bilo promena u nivou holesterola.

Visok sadržaj omega –3 masnih kiselina u jajima takođe može smanjiti nivo triglicerida I tako sprečiti brojne kardiovaskularne probleme.

Poboljšani vid

Savršena su za vid zbog visoke količine vitamina A, luteina i zeaksantina. Vitamin A je neophodan za naš vid i za dobro raspoznavanje u mraku. S druge strane, lutein i zeaksantin su dva moćna antioksidanta koja mogu sprečiti oštećenje slobodnih radikala i pojačati vid, istovremeno sprečavajući brojne probleme sa vidom.

Vitalnost mozga

Sadrže holin, važan nutrijent koji je vitalan za naš mozak. Holin je neurotransmiter koji šalje stimulanse u mozak i nervni sistem, a nedostatak istog može imati negativne efekte na pamćenje i druge funkcije mozga.

Usporen proces starenja

Prema jednom istraživanju u Nemačkoj, redovno konzumiranje jaja može zaustaviti proces starenja i sprečiti rak kože. Jaja sadrže organske pigmente kao što su karotenoidi koji mogu usporiti starenje. Međutim, da biste u potpunosti imali koristi od njih, morate jesti kuvana jaja, jer na taj način sadrže više karotenoida. To se dešava zbog hemijskih promena koje nastaju kada se jaja kuvaju.

Smanjen rizik oštećenja novorođenčeta

Sadrže 0,7 mg. vitamina B9 (folne kiseline) koji se preporučuje trudnicama, jer smanjuje rizik pri trudnoći i sprečava oštećenje nervnog sistema embriona. Jaja su jedan od najbogatijih izvora vitamina B9, zbog čega je dobro svakodnevno konzumirati nekoliko komada.

Štite jetru, kožu i kosu

Žumanca sadrže proteine i sumpor koji mogu revitalizovati slabu kosu i poboljšati zdravlje kože. Sadrže lecitin, supstancu koja pomaže jetri u procesu detoksikacije i poboljšava varenje.

Regulisanje težine

Ako želite izgubiti na težini, trebalo bi da se držite dalje od hrane sa malim slatkim indeksom i da jedete više jaja. Ona mogu brzo utoliti vašu glad i pomoći vam da jedete manje, što za rezultat ima gubitak težine.

Zdrave kosti

Bogata su vitaminom D i kalcijumom. To su dva sastojka koja su veoma važna za kosti i zube. Prema istraživanjima, protein i kalcijum zajedno regulišu nivo kalcijuma u organizmu i pomažu normalnom funkcionisanju metabolizma. Jaja sadrže i vitamin D koji uglavnom dobijamo uz pomoć sunčevih zraka i provitamina D. On je važan za brojne procese u organizmu.

Kao što vidite, jaja su neverovatno zdrava i neće uticati štetno na vaše zdravlje kao što su ranije tvrdili. Ona su bogata mnogobrojnim važnim hranljivim sastojcima koja regulišu različite procese u telu i poboljšavaju celokupno zdravlje.