Da li ste ikada krenuli kasno noću do lokalnog supermarketa kako biste kupili veliku kutiju sladoleda? Ili je potreba za čokoladom bila tolika da ste jednostavno morali da je se domognete? Da li ste ikada želeli određenu vrstu brze hrane i niste mogli da se smirite dok je niste kupili?

Velike su šanse da ste bili u ovakvim situacijama. To je ono što nazivamo željom za hranom i može doći u nekim vrlo čudnim oblicima.

Dok je glad način našeg stomaka da ukaže mozgu da nam je potrebno više hrane kako bi preživeli, potreba za određenom vrstom hrane je način našeg mozga da nam ukaže na nedostatak nečeg specifičnog. Kada naš mozak stvara jake ili čudne želje za određenom vrstom hrane, treba da ga slušamo, jer pokušava da nam prenese neku važnu poruku!

Led

Iznenađujuće, led je jedna od najčešćih čudnih potreba i često je povezana sa nedostatkom gvožđa u organizmu. Potreba za kockom leda je povezana za potrebom ublažavanja upale u ustima, što može označavati anemiju.

Čokolada

Iznenadna potreba za čokoladom može značiti nedostatak magnezijuma, s obzirom da je sirov kakao odličan izvor magnezijuma. Orasi su takođe bogati magnezijumom, pa ako ne osećate istu potrebu za njima, može biti da je u pitanju samo zavisnost od šećera.

Slana hrana

Jaka želja za slanim grickalicama može da ukaže na ozbiljan manjak hlorida. Ovo se može rešiti na zdrav način konzumiranjem celera, maslina, algi ili jednostavno upotrebom soli visokog kvaliteta kao što je Himalajska so.

Sir

Ako imate neobjašnjivu potrebu za sirom, ne brinite, niste sami! Ljudi željni sira mogu imati nedostak kalcijuma ili esencijalne masne kiseline, jer sir je snažan izvor istih.

Limun

Ukoliko imate redovnu potrebu za limunom, možda vam nedostaje vitamin C.

Testenina ili beli hleb

Ako imate specifičnu potrebu za testeninom ili belim hlebom, to može biti signal za manjak hroma. Evo nekoliko zdravih izvora hroma:
– luk
– „romaine” zelena salata
– paradajz
– cimet
– jabuke
– slatki krompir

Tost

Ako težite prema tosteru, možda imate manjak azota. Dok je tost ukusan, takođe je izvor ugljenih hidrata koji vam ne trebaju. Ima mnogo drugih, zdravijih izvora azota. Ovo uključuje tamnozeleno lisnato povrće, semenke, orahe i određene mahunarke.

Čips

Ono što je zajedničko za bilo koju vrstu čipsa je mnogo soli. Kao što je već napomenuto, potreba za slanim grickalicama, poput čipsa, znači da možda imate manjak hlorida.

Crveno meso

Potreba za crvenim mesom, ukazuje da vam je potrebno više gvožđa.

Zagorela hrana

Nešto nije u redu sa organizmom. Jedno od mogućih objašnjenja je da imate nedostatak ugljenika u svojoj ishrani. Srećom, tu je lakši i jednostavniji način da dobijete više ugljenika – voće. Voće je veliki izvor ugljenika, tako da konzumirajte najmanje dve do tri porcije dnevno.

Gazirana pića

Gazirana pića sadrže puno kalcijuma, pa ako imate želju za gaziranim pićem ili sokovima, nedostatak istog može biti problem. Konzumirajte susam, brokoli, kelj, mahunarke kako bi rešili ovaj problem.

Kafa

Ako imate konstantnu potrebu za jakom kafom, vaše telo možda vapi za nekim važnim hranljivim materijama. Jedna od takvih hranljivih materija je sumpor, koji se može rešiti konzumiranjem brusnica, špargli i povrća porodice krstašica. Takođe može ukazati i na nedostatak gvožđa, što znači da vam je potrebno više pasulja, mahunarki, algi, spanaća ili kvalitetnog crvenog mesa.