Zašto je spavanje važnije od same ishrane?

Spavanje, jeste vreme kada se telo oporavlja od jednog radnog dana. Jetra obavlja svu važnu detoksikaciju, mišići i mozak se opuštaju, i budite se sa energijom koja vam je potrebna za normalno funkcionisanje tokom narednog dana. Kada spojite preporučeno osam sati sna tokom noći, vaša funkcija mozga će biti bolja i vaša koncentracija će se poboljšati.

Zašto je spavanje na podu dobro za vas

Da biste postigli svoj rekord, ne postoje studije koje potvrđuju ili negiraju prednosti spavanja na podu. Međutim, postoji mnogo anegdotskih dokaza koji se mogu naći putem jednostavnog Google pretraživača. Na kraju krajeva, to smo radili hiljadama godina pre pronalaska dušeka. Naravno, nemamo nikakve zapise o drevnim civilizacijama koje nam govore kako su se odlično osećale spavajući na podu.

Spavanje na podu za bolji položaj

Preporuka onima koji žele da probaju efekat spavanja na podu je da spavate na leđima. Zbog toga što vaše telo neće potonuti u dušek, ne morate da se napinjete, te se vaši mišići mogu opustiti. Teorija je da ležanje na leđima poravlja vrat, ramena, kičmu i kukove, što dovodi do boljeg držanja. Ako ste navikli da spavate na boku, potrebno je samo oko nedelju dana, kako biste se prilagodili spavanju na leđima.

Spavanje na podu može ublažiti bol u vratu i leđima

Mnogi ljudi pate od bolova u donjem delu leđa i vratu iz različitih razloga, kao što su dugi sati pred kompjuterom sa lošim držanjem ili sedenjem svake nedelje satima. Spavanje na drvenom podu može pomoći da se eliminiše ovaj bol, dozvoljavajući da se kičma proteže, a bokovi poravnavaju kako je već pomenuto. Kada telo ima sposobnost da se potpuno „opusti”, cirkulacija se poboljšava, mišići se opuštaju i bolovi u donjem delu leđa i u vratu mogu postati stvar prošlosti.

Napomena: Ako odaberete da spavate na podu, obavezno koristite mali jastuk ili rolnu ispod vrata za malo podrške.

Kako pokušati spavati na podu

Postoji nekoliko preporuka o tome kada i kako započeti spavanje na podu. Neke preporuke su da treba postepeno pristupati promeni. Da biste koristili ovaj pristup, lezite na pod 10, 20 ili 30 minuta pre spavanja i povećavajte postepeno svoje vreme na podu svake noći. Ovaj proces može trajati i do mesec dana.

S druge strane, drugi sugerišu kako bi trebalo odmah da počnete. Prvih nekoliko noći može biti teško i može se povećati bol, ali kada se budete navikli spavaćete toliko dobro na podu da se nikada nećete vratiti na krevet. Možda ćete pokušati da primenite promenu kada budete imali nekoliko slobodnih dana, jer postoji velika verovatnoća da nećete moći iz prve da spojite osam sati sna tokom prva tri ili četiri dana.

Za one koji nisu spremni da spavaju na podu, imamo još nekoliko trikova za poboljšanje kvaliteta sna.

Zadržite podešeno vreme spavanja

Telo ne voli ništa više od rutine. Kada vežbate, to možda i nije najbolja ideja, ali za poboljšani san, rutina je apsolutno vitalna. Mnogi ne funkcionišu baš najbolje kada nemaju osam sati sna. Dakle, ako ležete i budite se u određeno vreme gledajte da taj termin i održavate. Ne dozvolite da vam vikend poremeti tu rutinu. Budite se u isto vreme, kako bi vam telo tražilo da idete na spavanje u istim terminima.

Odvojite se od svog telefona tokom noći

Nesumnjivo je da ste i ranije čuli za ove informacije. Gledajući u telefone i tablete pre spavanja, izlažete se plavoj svetlosti. Melatonin se tada oslobađa kao da je sredina dana, zbog čega je teže zaspati. Preporučujemo da se odvojite od svojih uređaja najmanje pola sata pre odlaska na spavanje. Umesto toga, uzmite knjigu ili neki časopis. Verovatno nije dobra ideja da čitate bilo šta previše zadivljujuće jer vas to može dovesti do čitanja i do ranih jutarnjih sati.

Spavajte u potpunom mraku

Ako imate elektronske uređaje u svojoj spavaćoj sobi, verovatno imate malo zelenih i crvenih svetala koje osvetljavaju vaš prostor. A ako se desi da živite u urbanim sredinama, svetla dopiru i od spolja. Pokušajte da se zaštitite od ovog svetla i postavite neku zavesu, kako biste se odmorili u potpunom mraku i imali opuštajući san koji vam je potreban.

Izbegavajte slatkiše i grickalice pre spavanja

Ako morate da jedete posle večere, izbegavajte rafinisani šećer i čips. Prerađeni ugljeni hidrati sa visokim sadržajem šećera otežavaju san.

Oslobodite se briga pre spavanja

Znamo, to je lakše reći nego učiniti kada imate život pun obaveza. Međutim, te dužnosti neće pobeći. Sutra će biti tamo. Napišite spisak stvari pre spavanja, kako biste bili sigurni da nećete ništa zaboraviti.

Pogledajte još i „Disanjem protiv nesanice“