Život često može biti nepravedan, a jedan takav primer je činjenica da svi mi volimo slatko, dok je šećer veoma štetan za naše zdravlje.

Sladak ukus je prosto neodoljiv, ali čim shvatite štetne efekte šećera, trebalo bi ga izbegavati što je češće moguće.

Sledeći znaci ukazuju na to da konzumirate previše šećera, i da je krajnje vreme da uradite nešto povodom toga:

Prekomerna potreba za šećerom

Vi ste verovatno zavisnik od šećera ako često imate potrebu za nečim slatkim. Šećer izaziva zavisnost, a njegova potrošnja dovodi do lančane reakcije povećane želje za šećerom.

Nedostatak energije i umor

Ako ste stalno umorni i nedostaje vam energije, verovatno konzumirate previše šećera. Hrana bogata šećerom privremeno povećava energiju, a nakon toga, dolazi do pada, i postajete umorni tokom dana.

Dobijanje na težini

Šećer je bez vlakana i proteina, tako da ne dovodi do osećaja sitosti, a što više šećera konzumiramo, to više kalorija unosimo. Šećer pokreće oslobađanje insulina koji prenosi šećer do organa, kako bi se koristio za energiju.

Otuda, preteran unos šećera šalje poruku telu da proizvodi više insulina, što izaziva insulinsku rezistenciju tokom vremena. U tom slučaju, telo nije u stanju da reaguje na normalne količine insulina, i ne može koristiti šećer kada je to potrebno.

Insulinska rezistencija je povezana sa telesnom težinom i gojaznošću, kao i dijabetes.

Česte prehlade

Visok unos šećera slabi imuni sistem, kao i njegovu sposobnost u sprečavanju prehlade, virusa, gripa, i hroničnih bolesti. Ako uspete da smanjite potrošnju šećera, smanjićete rizik od ovih zdravstvenih problema.

Nije istog ukusa kao i pre

Unos prevelike količine šećera bombarduje čulo ukusa povećanjem tolerancije na šećer. Dakle, vremenom će se stvoriti potreba za još slađom hranom.

Može biti teško u početku, ali ako uspete da smanjite unos šećera, takođe ćete smanjiti i nivo tolerancije i tako ćete biti zadovoljni malim količinama šećera. Nakon određenog vremena, neke poslastice će postati previše slatke za vaš ukus.

Maglovito rezonovanje, posebno posle obroka

Maglovito rezonovanje je jedan od najčešćih simptoma niskog šećera u krvi. Potrošnja velike količine šećera brzo podiže, a onda odjednom smanjuje nivo šećera u krvi. Stručnjaci tvrde da nepravilna kontrola šećera u krvi povećava rizik od kognitivnih problema i oštećenja.

Problemi sa kožom i tamni podočnjaci

Konzumiranje šećera deluje inflamatorno u telu, i na taj način izaziva različita zapaljenja kože, kao što su akne, ekcemi… Ako smanjite unos šećera, vaša koža će postati čista i meka.

Prekomerni unos slatkih namirnica može takođe izazvati adrenalini umor, što se često manifestuje tamnim krugovima ispod očiju.

Ako osetite simptome gore navedene, trebalo bi pokušati ograničiti unos šećera u što kraćem roku, kako bi poboljšali svoje zdravlje i izbegli brojne zdravstvene probleme.