Šta je vitamin K2?

Postoje dve vrste vitamina K – 1 i 2. Vitamin K1 se u velikoj meri nalazi u zelenišu. Značajan je za jetru i pomaže da se krv zgruša pravilno.

Vitamin K2 je veoma značajan jer pomaže održavanju zdrave gustine kostiju, može da spreči kalsifikaciju arterija, štiti posebno nervne ćelije od oksidativnog stresa. Vitamin K1 može biti pretvoren u vitamin K2 u telu, ali iznos koji se konvertuje je obično nedovoljan. Te je potrebno povećati dnevni unos količine ovog vitamina.

Smanjuje upale

Vitamin K2 – naročito vrsta vitamina K2 pod nazivom MK-7 – ostaje aktivna u telu u dužem vremenskom periodu. Jedna studija je pokazala anti-inflamatorne efekte MK-7. Može da uspori starenje, kardiovaskularne bolesti i osteoporozu. Vitamin K2 pruža niz dodatnih zdravstvenih prednosti kao rezultat svojih anti-inflamatornih efekata.

Kosti i zubi

Kao što je već pomenuto, vitamin K2 ima sposobnost da pomogne sprečavanje kalcifikacije krvnih sudova. Ovo je zato što je jedna od njegovih glavnih funkcija da usmeri kalcijum ka odgovarajućim delovima u organizmu, kostima i zubima. Dakle, dobro je kombinovati kalcijum i vitamin K2.

Kardiovaskularno zdravlje

Nije teško shvatiti zašto je vitamin K2 korisan za zdravlje kardiovaskularnog sistema. Pomaže u sprečavanju kalcifikacije krvnih sudova. A takođe pomaže u regulisanju nivoa kalcijuma u ​​krvi – i povišen kalcijum u krvi povećava rizik od kardiovaskularnih bolesti. Takođe se smatra da je nedostatak vitamina K2 povezan sa povećanim rizikom od kardiovaskularnih bolesti.

Mentalno zdravlje

Konačno, veruje se da vitamin K2 može biti od koristi i za mentalno zdravlje. Mozak sadrži najveću koncentraciju u organizmu ovog vitamina. Istraživanja pokazuju da vitamin K2 pomaže u podržavanju enzima koji igraju ulogu u sintezi lipida zvanih sulfatid. Kako starimo, naša koncentracija vitamina K2 i sulfatida u mozgu se smanjuje. Taj pad može biti povezan sa moždanom degeneracijom koji proističe zbog starenja.

Izvori vitamina K2

Vitamin K2 se može naći u fermentisanim namirnicama kao što je kiseli kupus. Takođe se može naći u nekim vrstama sireva, kao što je npr. gauda. Puter, pored toga, predstavlja dobar izvor vitamina K2 – ali samo puter visokog kvaliteta. Žumance i pileća džigerica su takođe dobri izvori vitamina K2. Preporučena dnevna doza za odrasle je oko 150 mikrograma a ukoliko se unese i više, ne može da škodi. Rizik od negativnih efekata je veoma nizak.