Jesen je omiljena među mnogima – i to sa dobrim razlogom. To je sezona toplih boja, ukusnih aroma i bezbroj ukusa koji čine stvari zanimljivijim u kuhinji. Mnoge od ovih namirnica su samo slučajno narandžaste, a dolaze pune vitamina i minerala kako bi nas održale zdravim tokom narednog perioda. Predstavljamo vam neke od narandžastih namirnica koje bi trebali jesti češće, a ne samo tokom jeseni!

Bundeva

Ovo povrće je prepuno vitamina A. Samo jedna šolja sadrži dovoljno vitamina dnevnog preporučenog unosa. Ne zaboravite na semenke od bundeve.One pružaju obilje vlakana koje vas održavaju zdravim.

Možete biti beskrajno kreativni sa receptima od bundeve  i pokušati sa lazanjama, frapeom od bundeve ili napraviti palačinke sa bundevom. Tu je čak zanimljivi humus od bundeve!

Slatki krompir

Postoji samo nekoliko stvari u životu koje obožavamo više od ukusnih i raznovrsnih slatkih krompira. Ukus može biti toliko prirodno sladak, da biste mogli pomisliti da su bili puni nezdravo gšećera.Ali zahvaljujući niskom glikemijskom indeksu, šećer se zapravo oslobađa u krvotoku sporijim tempom, obezbeđujući održiv izvor energije bez udara šećera.
Slatki krompir je pun beta-karotena. Ovaj lukav pigment se konvertuje u organizmu u vitamin A održavajući vašu kožu zdravom, smanjujući rizik od raka i srčanog oboljenja.

Kurkuma

Ovaj sjajan začin značajan je protiv raznih upala. Hronična upala izazvana lošom ishranom i nezdravim načinom života otvara put mnogim opasnim bolestima tokom dugih staza, uključujući rak, srčana oboljenja, dijabetes tipa 2, artritis. Dodavanje kurkume u ishrani može biti odlična prevencija. Aktivno jedinjenje u kurkumi – kurkuminin – je značajan antioksidans koji održava organizam imunim bez bilo kakvih neželjenih efekata.

Šargarepa

Da li je neko probao supu od šargarepa i korijandera u kombinaciji? Šargarepa je odličan dodatak za sezonska predjela i supe u toku hladnih i udobnih jesenjih meseci. Ili, ako vam je potrebna detoksikacija organizma, dodajte šargarepu sveže ceđenom soku. Poznat je visok sadržaj beta-karotena. Šargarepa može da pruži mnogo više od samog poboljšanja noćnog vida. Ovo slatko i hrskavo povrće može usporiti starenje ćelija kože, smanjuje hronične upale, smanjuje rizik od moždanog udara, pa čak održava zube i desni zdravim.

Pomorandže

Nema lista narandžastih namirnica koja bi bila potpuna bez same skromne pomorandže. Sa hladnom sezonom gripa, pomorandža predstavlja najbolji način da počnete sa vitaminom C. Pomorandže su odlična prevencija protiv srčanih bolesti, pružaju podršku za zdravo funkcionisanje mozga i regulišu metabolizam. Kao i limun, pomorandža alkalizuje organizam održavajući pH pod kontrolom kako bi se sprečila pojava infekcije.

Ukoliko određene namirnice nisu narandžaste boje po svojoj prirodi, ne bi trebalo da ih unosite u svoj organizam. Sve sa svetlonarandžastim veštačkim nijansama verovatno sadrži više hemikalija i konzervansa nego što možete zamisliti.
Proizvodi koje bi trebalo izbegavati:

Late sa ukusom bundeve

U 250 ml ove kafe imačak 230 kalorija.Ukus ovoj kafi daje sos od bundeve koji se pravi od veštačkih šećera, obranog mleka, pirea od bundeve iz konzerve i koji se potom meša s espresom.

Sir

Nema ništa loše sa organskim sirom koji potiče iz pouzdanih izvora. Ali suviše često jedemo topljeni sir koji nije nimalo dobar za naše zdravlje.

Čips i krekeri sa ukusom sira

U pitanju je prerađena hrana koja često sadrži razne kancerogene hemikalije, GMO, konzervanse, biljna ulja, aditive i veštački šećer skriven pod različitim imenima. Istinski zastrašujuće? Prerađene hrane mogu predstavljati zavisnost za organizam.

Sok od pomorandže

Ne govorimo o sveže ceđenom soku od pomorandže, već o veštačkim stvarima iz prodavnice pune hemikalija, konzervansa, veštačkih aroma išećera. Kada unesete neke od tih sokova u organizam, možete očekivati hemijski-indukovan nalet energije ali ćete se vrlo ubrzo potom osetiti iscrpljenim.

Pomfrit

Dok slatki krompir u određenom obliku pripreme može biti zdrav, sa procesom prženja to nij eslučaj. Pržena hrana se obično potapa u hidrogenizovanom ili delimično hidrogenizovanom ulju. Ove transmasti mogu blokirati arterije i povećati stopu srčanih bolesti i raka debelog creva, izmeđ uostalog. Pržena hrana čak može izazvati anksioznost. Izbegavajte je.