Meditacija je sve popularnija, ali mnogi ljudi ne uspevaju izbeći uobičajene greške na koje uporno nailaze.

Čak se i oni, koji redovno posvete svoje vreme i napore učenju meditacije, suočavaju sa izazovima u svojoj praksi i nisu u potpunosti zadovoljni rezultatima. To naravno može dovesti do frustracije i razočarenja, pogotovo ako ne znate kako da popravite situaciju.

Nedostatak jasnosti

Rekli ste sebi da ćete izdvojitii tih 10–ak minuta i pokušati da meditirate, ali vaš pravi fokus je na drugom mestu. Um odgovara na naređenja datim apsolutnom sigurnošću i ubeđenjem. Pre nego što počnete da meditirate, prvo skrenite pažnju na vaš cilj. Recite sebi da u narednih 10 ili 20 minuta želite da se usredsredite na meditaciju i na ništa više.

Pogrešno vreme

Naše fizičko stanje ima snažan uticaj na sve što radimo. Ako zaspite tokom meditacije, to je znak da je vašem telu potrebno više odmora nego bilo šta drugo u datom trenutku. Poštujte svoje potrebe i rasporedite svoje vreme za meditaciju kada niste previše umorni ili pospani. Takođe, izbegavajte meditaciju odmah nakon većeg obroka. Nemojte planirati ništa hitno nakon meditacije ili zakazati telefonski poziv, jer vam to može uništiti vaš fokus.

Nepodnošljivo okruženje

Izgradnja mentalne snage je sasvim slična rastu fizičkog mišića. Normalno je očekivati da ćete nakon nekog vremena vežbanja moći trčati velike razdaljine ili podizati velike terete, ali ne možete očekivati da se to desi odmah na početku.

Uz malo iskustva, moćićete meditirati na vrhu snežne planine ili u bučnom centru grada. Kada tek započinjete sa ovom praksom, nemojte sebi otežavati. Uverite se da sredina nije previše topla, hladna, niti bučna.

Pogrešan položaj

Važno je imati pravilan položaj tokom meditacije i držati leđa pravim. Ako vam je teško da dugo sedite uspravnog položaja, možete leći na leđa.

Nedostatak konzistentnosti

Morate naučiti svoj um kako biste postali disciplinovani. Izaberite vremenski period u toku dana i zaštitite ga od preuzimanja drugih aktivnosti. Započinjanje meditacije svakog dana u isto vreme i na istom mestu, pomoćiće vam da brže osetite rezultate. Vaš um će se naviknuti na ovu rutinu i lakše će se uključiti u „mod meditacije”.

Korišćenje tehnike meditacije koja nije u skladu sa vašom prirodom

Sigurno znate da različiti ljudi imaju različite ličnosti. Neki ljudi su društveni i otvoreni, dok su drugi stidljivi i usamljeni, neki vole da rizikuju, dok drugi vole da igraju na sigurno, neki vole pažnju javnosti, dok je se drugi plaše. Prirodno je da ljudi biraju različite poslove, imaju različiti hobi i idu na odmor na različita mesta.

Isto tako je i kada je u pitanju meditacija. Međutim, često mislimo da se „jedna vrsta meditativne rutine uklapa za sve”. Ovo je velika greška. Prilikom izbora vaše meditacije, dobra je ideja da se pobrinete da odaberete onu koja vama najviše odgovara. Postoje različite vrste meditacije koje odgovaraju svačijim potrebama. Ako niste sigurni šta bi bilo najbolje za vas, može vam pomoći razumevanje 4 osnovna principa ličnosti ili 4 elementa. Poznavanje vašeg elementa će vam uštedeti mnogo vremena, koje biste inače morali potrošiti na otkrivanje grešaka.

Zbunjujuća očekivanja

Naše društvo nas je uslovilo da budemo konkurentni u skoro svemu što radimo. Kad god započnemo neku novu aktivnost, naročito kada sami učimo, sasvim je prirodno početi sa sumnjama: „Da li to radim ispravno?”, „Da li uopšte napredujem?”, „Mogu li raditi ovaj posao?” i slično. Zapamtite, kada započnete sa meditacijom, ne nadmećete se ni sa kim. Već upoznajete sebe i stičete kontrolu nad sopstvenim umom. Iako možda sledite iste tehnike kao i vaši prijatelji ili partneri, nemojte se iznenaditi ako dobijate različite rezultate, jer vaš um je jedinstven.

Merenje vašeg uspeha je jednostavno mogućnost da vaš fokus bude konstantan tokom dužeg vremenskog perioda. Možete ga izmeriti koristeći sat i dnevnik kako biste vodili evidenciju o vašem napretku.